maanantai 21. marraskuuta 2022

Rekrytointikoulutus kokemuksia kaksi kuukautta

Aika lentää ja nyt on jo kaksi kuukautta aherrettu rekrytointi koulutuksessa. Koulutuksessa lähestyy neljäs koulutusjakso. Yrityksessä olen saanut hyvin kiinni tehtävistä ja olen päässyt kokeilemaan taitojani verkkosivujen suunnittelun parissa. Tehtävät ovat mukavan vaihtelevia tyyliltään, vaikka päivät tulevatkin kulutettua koneen ääressä. Tällä viikolla tulee riittämään töitä ja tämän takia jäi blogin kirjoittaminenkin illalle, mutta työpäivät sujuvat yllättävän nopeasti.
Kun ensimmäisen kuukauden aikana tein markkinointisuunnitelmaa ja tutustuin tätä kautta yritykseen paremmin. Olen päässyt toisen kuukauden aikana luomaan yritykselle erilaista materiaalia etenkin brändin rakentamista varten. Markkinointisuunnitelman teko oli minulle hyvää harjoitusta, koska minulla ei ole asiasta kovin paljon aikaisempaa kokemusta, mutta toisen kuukauden aikana olen päässyt enemmän mukavuusalueelleni InDesignia ja Illustratoria käyttäessä.

Koulutukset kattavat laajasti monenlaisia aiheita. Koulutuksista huomaa, että ryhmämme on koulutukseltaan ja tehtäviltään laaja, sillä koulutukset kattavat asioita niin taloushallinnosta, kuin lakiasioistakin sekä minua kiinnostavasta markkinoinnista. Tässä on tietenkin omat huonot puolensa, sillä yhdelle aiheelle on voitu varata vain yksi päivä ja opitut asiat voivat jäädä vähän pinnallisiksi tiedoiksi. Toisaalta laajat aiheet tarjoavat jotain tietoa monesta asiasta ja asioita voi aina itse opiskella lisää.

Töide ulkopuolella olen saanut huomata kuinka kiireisiä päivät voivat olla ja olen harmikseni joutunut uhraamaan yöuniani saadakseni kaiken tarvittavan joka päivä tehtyä. Tässä vaihtokauppana toki saan osaamista koodauksen parissa ja ruotsin kielen kertausta sekä urheilua. Toivottavasti pääsen lisäämään kohtuullisessa ajassa taitoihini tämän koodauksen.

Ja näillä eväillä ollaan jo rekrytointikoulutuksen puolessa välissä ja matka jatkuu edelleen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiireen hallintaa

Elokuun lopusta alkaen elämäni on alkanut keräämään vauhtia ja nyt töidenkin puolella tehtäviä tuntuu pikkuhiljaa jo riittävän. Toistaiseksi...